Saturday, October 24, 2009

pandangan orang lain

kata org, 'mulut tempayan boleh ditutup. mulut org mmg x boleh'..
kenapa ya.. manusia..mcm2 kerenah. selalu nya diorg anggap diri diorg tu btol..
tp sebenarnya x.

nape ade manusia suka dengki antara satu sama lain? perasaan ni semakin menjadi di kalangan warga yg bernama melayu terutamanya. kenapa kita xnk tolong bangsa kita sendiri in stead of dengki sesama kita?

kata org lagi, 'people who jelous with us because they want to be like us'
ada betol jugak..

kesimpulan nya, pandangan dan kata-kata dari org lain ni ade baik dan buruk nya.

the most important is, we should know our self first before we want to accept people's opinions. some one with no self confidence and not try to know him/her self will easily tend to influence by people around him/her.

ape bende aku ngarut ni pun aku xtau~~

3 comments:

~PaTh oF mY LiFe~ said...

manusia ni macam2 gelagat. ade yg suka dengki, ade jenis mulut tempayan. fitrah manusia ingin kesempurnaan walhal hanya Allah sahaja yang sempurna.

Atikah-san said...

pndangan org ni berbeza la TIE...kt tak ley nk ubah mende tu...
but, dun wory
have life to the fullest..insyaAllah~

s0dep said...

yup.. that's life...
waa.. blog ni da ade pembaca da~~..
haha