Tuesday, October 13, 2009

BUHSAN

saat ini aku berada di chancellor komplex utp untuk menelaah subjek utk test esok pagi.. setelah dihalau dari irc kerana da pukol, dengan bertemankan nisa, aku melepak di sini sekejap..
study lebih kurang 2 chapter, da xbley da.. kene stop jap. lalu tergerak hati ini untuk mengupdate blog ni di kala muka da burn trok sbb main futsal 2 minggu berturut.. plus kerja gila yang aku da wat iaitu berulang alik dari utp-ukm dalam masa 12 jam. itu lah aku. suka kan bde yg diluar jangkaan. kerana.........

kadang2 aku rasa bosan dengan diri sendiri....
kadang2 aku rasa bosan ngan org2 sekeliling aku...
kadang2 aku rasa bosan dengan persekitaran hidup skrg...
kadang2 aku rasa amat bosan dan ingin mencari sesuatu yang baru...

dan aku sedar, aku seorang yang cepat bosan dengan sesuatu perkara,
dengan orang pun aku cepat bosan. so untuk mengelakkan benda ini berlaku dan mungkin akan menyakitkan hati orang lain... aku lebih banyak berdiam diri.. bukan untuk lari dari keadaan sekeliling. tp untuk membetulkan pemikiran aku.. n alhamdulillah, aku dapat manage sket2 rasa bosan.. iaitu dengan menghasilkan bde2 baru... sbb salah satu sbb kita menjadi bosan kerana asyik buat benda yg same je berulang2. tp ade je yg buleh idup dengan wat bde sama kan??

2 comments:

Jemi said...

inilah namanya manusia...
lain org lain fiil perangainya. Allah jadikan setiap manusia berbeza fiil perangai. bayangkan kalauu semua manusai perangai nye same je~~~ ape yg akan terjadi?? mesti hidop ni penuh keboringan. Apa yg penting hargai kawan2 yg ada disekeliling kita. btol tak??

s0dep said...

yup.. btol2.. kdg2 kite rase boring sbb kite terlupa untuk rasa bersyukur.. tu yang aku rase. the best way is, think it again n muhasabah diri kite. setiap ape yg berlaku ade hikmah di sebalik nya