Saturday, August 15, 2009

end of internship

tamat sudah 8 bulan internship di carigali hess. thanks to all yang da banyak tolong dan ajar macam mane nk bekerja. internship ni menjadikan kita lebih matang. kita dapat kenal dunia yang tidak pernah expect pun b4 ni mcm tu. belajar hidup dalam situasi orang dewasa. belajar cara org dewasa pk dan bertindak. even kdg2 diorg pum same2 x matured mcm kita.huhu..
sesungguhnya pengalaman intern ni xkn dilupakan smpai bila.

credit to:
M Fadzil M Rashid
Azhar Md Zain
Hasmawi Yaacob


they were the most people who helping and guiding me throughout my internship. aku mula minat psl turbomachinery lps bekerja 8 bulan ngan diorg. even kije aku xde involve sgt ngan turbomachinery. but i learnt so many2 things about that. bos, thanks sebab ajar saya byk bde. thanks sbb tegur saya kalo saya wat salah.. thanks coz u r willing to share your experiences in life to me. thanks sbb belanja makan. halalkan makan minum. tak lupa jugak kepada mawi n azhar. even kdg2 suka buli aku..hampeh. tp kamu smua ajar aku byk bde. even xde kaitan ngan kije pun. i'll take all ur words. baek jadikan pengajaran. buruk jadikan sempadan.

credit to:
Norashalaily Baharom

beliau telah mengajar saya mcm mane seorang wanita menjadi profesional di tpt kerja. kdg2 mcm motivator pun ade2.huhu.. i really respect her. satu2 nye pompuan g jadi head section kat F&E department. watever pun. thanks for your advises kak. you like a mother to me. mcm kawan pun ade. sbb selasa kalo nk share pape problem kat die. even my 1st impression to her quite bad.sebabnye nmpk sombong.sori2. but i realized that u r really friendly. thanks sbb sudi tumpangkan untuk balik ke umah.thansk for everthing!!

credit to:

Decha = die rpt ngan k.nora. so accidentally aku pum baek ngan die gak.thanks for the voucher gift and belanja makan. tp yg plg penting. ajar process of C02 removal.

Junaidi = suami org yg agak gatal. tp aku slesa ngan die. awl2 je die menggatal.lame2 jd geng.semoga ko berjumpa org yg btol2 sesuai ngan ko.. dont naughty2..heh3

Kak Julia = moga dapat main badminton sama2 lg.

Kak Ada = experience yg plg xdpt lupe ngan die ni. hilang keta dekat sejam di sunway pyramid sbb lupe parking kat mane.haha..lawak2..

Zul = ex-utp. byk bercerita psl utp ngan die. aidzeel ckp die ni family man. ok what.. i like that kind of guy.huhu

Aidzeel = mamat ni plg otai.. nakal tu xpyh ckp. tp da bapak org.. bila mau makan seafood lagi..heh3

ni antara yang menjadi kawan2 dewasa aku di opis. thanks to all.

lastly credit to:
F&E, ODD, and all Carigali Hess Stuff.

dan xlupa:
rakan2 seperjuangan intern skalian.
(munirah, hafez, azmil, ijat, ian, musang, syu, nasri, ezad)

rasenye objectives of intership secara theorinye agak tercapai even xdpt peluang g offshore (ni yg rase rugi sket).
secara xteori plak, sgt2 tercapai. which is dpt bina satu connection ngan diorg di atas nama persabatan. this is priceless!!

i gonna miss u all damn much!!!

1 comment:

Unknown said...

salam,
cam best je intern kt carigali hess..camne nk apply intern kt cari gali hess? leh x bg email company tu ataupn contact person yg incharge sal internship? br nk g intern ni bulan 6 ni.=)

thanks byk2 sis :D
email me at: faried.kyle@gmail.com